نکاتی که باید درباره انتخاب شوینده‌ها و لوازم آرایشی برای پوست چرب بدانید

لوازم آرایشی برای پوست چرب
08 اسفند، 1402
به این مطلب امتیاز دهید

ترشح چربی در افرادی که دارای پوست چرب هستند، بسیار بیشتر از افراد معمولی است. این افراد همواره با براقی پوست و انباشته شدن چربی روی پوست درگیرند. آرایش کردن روی پوست چرب نیز دردسرهای خود را دارد. اما خوشبختانه امروزه با وجود شوینده‌های مخصوص این پوست‌ها و لوازم آرایشی برای پوست چرب که ضدآب و فاقد چربی هستند، مشکل این افراد تا حد زیادی حل شده است. اگر شما هم پوست چربی دارید و در انتخاب مواد شوینده و آرایشی خود دچار مشکلید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به نکات مهمی اشاره‌ کرده‌ایم که انتخاب محصول را برایتان راحت‌تر خواهد کرد.

آشنایی با ویژگی های پوست چرب

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انتخاب شوینده‌ها و لوازم آرایشی برای پوست چرب صحبت کنیم، خوب است نگاهی به ویژگی این نوع پوست بیندازیم. پوست چرب به پوستی گفته می‌شود که ترشح چربی در آن بیش‌ازحد معمول است. این پوست‌ها معمولا در بیشتر طول روز براق بوده و نیاز به شستشو دارند. احتمال بروز آکنه و جوش در این پوست‌ها بیشتر بوده و این افراد باید از محصولات مراقبتی و آرایشی مخصوص خود استفاده کنند. اما چطور می‌شود که کودکی با یک پوست عالی متولد می‌شود و در نوجوانی پوست چرب و آکنه‌ای دارد؟ به شما پیشنهاد میکنیم درباره تبدیل کردن پوست چرب به نرمال این مطلب را بخوانید.

از علل به وجود آمدن پوست چرب علاوه بر رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هرمونی که فرد احتمالا به آن دچار است، نحوه مراقبت و بهداشت پوست تاثیر زیادی بر نحوه فعالیت غدد چربی پوست دارد. برای همین شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های پوست اهمیت زیادی در حفظ تعادل ترشح چربی در پوست دارند. البته اگر قصد دارید جنس پوست چرب خود را برای همیشه درمان کنید بهتر است مقاله «آیا میتوان پوست و موی چرب را به نرمال تبدیل کرد؟ راههای درمان- راههای پیشگیری» را هم مطالعه کنید.

لوازم آرایشی برای پوست چرب

بهترین شوینده برای پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، باید در انتخاب شوینده خود دقت کنید. شاید تصورتان بر این باشد که شوینده مخصوص پوست چرب باید به شدت بتواند پوست را خشک کند. اما خوب است بدانید که در این صورت پوست بیش‌ازحد خشک شده و بدن برای جبران آن چربی ازدست‌رفته، چربی بیشتری تولید می‌کند. خوشبختانه امروزه اکثر برندهای مراقبتی و آرایشی، محصولات خود را طبق انواع پوست دسته‌بندی کرده‌اند. انواع ژل‌ها و فوم‌های شستشو در بازار موجود هستند که مناسب پوست چرب‌اند. فوم و ژلی برای این پوست‌ها مناسب است که بتواند PH طبیعی پوست را حفظ کند، پوست را آب‌رسانی کند، غدد چربی را کنترل کند و پس از مصرف باعث کشیدگی پوست نشود. بهترین انتخاب برای شما محصولاتی‌اند که فاقد الکل و مواد معطر باشند.

لوازم آرایشی برای پوست چرب

بهترین شوینده و لوازم آرایشی برای پوست چرب باید حاوی چه موادی باشد؟

در قسمت قبل به این موضوع اشاره کردیم که خوب است از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که معطر نبوده و فاقد الکل هستند. اما در این قسمت قصد داریم در انتخاب شوینده به شما کمک کنیم. خوب است از محصولات شوینده‌ای استفاده کنید که این مواد را دارا باشند:

  1. سالیسیلیک اسید: سالیسیلیک اسید به لایه‌برداری پوست کمک کرده و منافذ پوست را پاک‌سازی می‌کند.
  2. بنزوئیل پراکسید: بنزوئیل پراکسید نیز به لایه‌برداری و پاک‌سازی پوست کمک می‌کند.
  3. گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید نیز با لایه‌برداری عمقی از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.
  4. نیاسینامید: نیاسینامید یک نوع ویتامین B3 است که تولید چربی روی پوست را کنترل می‌کند.

لوازم آرایشی برای پوست چرب

انتخاب لوازم آرایشی برای پوست چرب

آرایش کردن روی پوست چرب یکی از معضلات آرایشگرها و البته افرادی که چنین پوستی دارند، محسوب می‌شود. برای خرید کرم پودرها باید دقت کنید محصولاتی را خریداری کنید که فاقد هرگونه چربی اضافه‌ای باشند. برای مثال هر یک از آیتم‌های لوازم آرایشی برای پوست چرب برای این افراد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • پرایمر: پرایمر که اولین لایه آرایشی به شمار می‌رود، باید بسیار سبک باشد. پرایمرهای مخصوص پوست چرب معمولا هیچ‌گونه چربی‌ای نداشته و از براق شدن پوست جلوگیری می‌کنند.
  • رژ گونه ضد آب: رژ گونه‌های ضد آب معمولا در مقابل رطوبت و آب مقاوم بوده و حتی اگر پوستتان چرب شود، ریزش نخواهد کرد.
  • سایه چشم خشک و مات: معمولا سایه چشم خشک و مات روی چشم به‌خوبی پخش شده و در برابر تعریق و چربی مقاوم‌تر هستند.
  • ریمل ضدآب: دقت کنید که همیشه از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید تا در صورت عرق یا چربی پوست از ریزش ریمل و سیاه شدن زیر پلک جلوگیری کنید.
  • رژ لب مات: بهترین انتخاب رژ لب برای افراد با پوست چرب، رژلب‌های مات هستند. رژلب‌های براق، معمولا چربی بالایی دارند و پس از مدت کوتاهی جلوه آرایشتان را به هم خواهند ریخت.
  • کرم پودر فاقد چربی: در خرید کرم پودر باید بیشترین دقت را داشته باشید. کرم پودرهای فاقد چربی بهترین انتخاب برای شما هستند.
  • پودر فیکس: پودر فیکس در حقیقت در پایان آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر ماتی خاصی به پوست داده و مانع ریزش آرایش در بلندمدت می‌شود.

سخن پایانی

نگهداری از هر نوع پوستی نکات مهم خود را دارد. پوست چرب نیز از این قاعده مستثنا نیست. افرادی که پوست چربی دارند، باید در انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی خود دقت کافی را داشته باشند. شوینده‌ها به طور روزانه می‌توانند به کنترل چربی روی پوست شما کمک کنند. بهتر است از شوینده‌های فاقد الکل و مواد معطر استفاده کنید. همچنین در انتخاب لوازم آرایش نیز بهترین انتخاب برای شما، لوازم‌آرایش مات، فاقد چربی و ضد آب است.

نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات :
مطالب بیشتر