تفاوت آبرسان و مرطوب کننده: کدام مورد برای پوست من بهترین انتخاب است؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده
08 اسفند، 1402
به این مطلب امتیاز دهید

همه ما می‌دانیم که در طی 24 ساعت شبانه‌روز باید به میزان کافی آب بنوشیم. همه قسمت‌های بدن، ازجمله پوست، به آب نیاز دارند. اگر پوست آب کافی نداشته باشد، به‌اصطلاح دهیدراته خواهد شد. دهیدراته شدن، درنهایت باعث چروک پوست و از بین رفتن درخشندگی آن می‌شود. در این میان باید بگوییم که در کنار خوردن آب کافی، پوست ما به طور روزانه نیاز به محصولات مراقبتی برای حفظ رطوبت خود دارد. کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده یکی از ضروری‌ترین آیتم‌های مراقبتی پوستی برای هر فردی به شمار می‌روند. کرم آبرسان به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و مرطوب کننده چربی مناسبی به پوست می‌دهد. اما این دو محصول تفاوت‌هایی نیز دارند. ما در این مقاله به تفاوت آبرسان و مرطوب کننده اشاره‌کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

آب رسان چیست؟

برخلاف اسم کرم آبرسان، این کرم رطوبت و یا آب به پوست نمی‌رساند؛ بلکه با ایجاد لایه نازکی روی پوست، به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند. کرم آبرسان یکی از مهم‌ترین موارد پوستی برای استفاده روزانه محسوب می‌شود. خوب است بدانید که استفاده روزانه از کرم آبرسان به شادابی و زیبایی پوست مخصوصا در سنین بالا، کمک زیادی می‌کند. البته ازآنجایی که بدن باید رطوبت داشته باشد که توسط کرم آبرسان روی پوست حفظ شود، خوردن آب کافی در طی روز امری بدیهی است.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

مرطوب کننده چیست؟

همان‌طور که از نام مرطوب کننده مشخص است، این کرم نیز در حفظ رطوبت پوست کمک زیادی می‌کند. البته باید بدانید که مرطوب کننده‌ها دارای انواع روغن گیاهی و یا معدنی هستند که باعث نرمی و لطافت پوست نیز خواهند شد. اگر پوست چربی دارید، شاید تصور کنید که به مرطوب کننده نیازی ندارید. اما کاملا برعکس، با استفاده روزانه از مرطوب کننده مناسب پوست خود، می‌توانید از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید. مرطوب کننده خشکی پوست را از بین برده و باعث لطافت و شادابی آن می‌شود. خوب است به‌طور روزانه ابتدا از یک کرم آبرسان و پس از چند دقیقه از مرطوب کننده استفاده کنید.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

اکنون که با آبرسان و مرطوب کننده آشنا شدید، شاید کمی گیج شده باشید که این دو محصول چه تفاوتی با یکدیگر دارند و آیا می‌شود یکی را به جای دیگری استفاده کرد یا خیر. باید بدانید که هیچ کدام از این دو محصول مراقبتی پوستی، جایگزین دیگری نیست.ردر این قسمت سعی کرده‌ایم تا شما را با مهم‌ترین تفاوت‌های مرطوب کننده و آبرسان آشنا کنیم.

  1. کرم آبرسان با ایجاد لایه‌ای روی پوست، رطوبت آن را حفظ می‌کند و جلوی دهیدراته شدن پوست را تا حد زیادی می‌گیرد. اما مرطوب کننده با وجود روغن خاصی که دارد، معمولا با کمک چربی، رطوبت و چربی پوست را حفظ کرده و باعث لطافت پوست می‌شود.
  2. آبرسان ها معمولا حاوی گلیسیرین و هیالورونیک اسید هستند که مانند سدی رطوبت پوست را حفظ می‌کند. با این تفاوت که ماده تشکیل‌دهنده اصلی مرطوب کننده‌ها، انواع روغن گیاهی و معدنی است.
  3. ترتیب استفاده از مرطوب کننده و آبرسان نیز با یکدیگر متفاوت است. شما در روتین پوستی خود ابتدا باید از آبرسان و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.
  4. کرم آبرسان خاصیت شفاف کنندگی و ضد چروکی دارد، درحالی‌که مرطوب کننده‌ها نرمی و لطافت به پوست می‌دهند.

لوازم آرایشی برای پوست چرب

چگونه آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

هردو کرم آبرسان و مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. شاید یک متخصص بهتر بتواند در انتخاب محصول مراقبتی مناسب به شما کمک کند. اگر پوست شما خشک است، دقت کنید که مرطوب کننده‌های قوی‌تر و چرب مناسب پوست شما هستند. از طرفی اگر پوست چربی دارید، استفاده از مرطوب کننده‌های معطر به شما توصیه نمی‌شود. چراکه باعث بروز آکنه و اگزما خواهد شد. خوشبختانه امروزه به خوبی همه محصولات مراقبتی و آرایشی پوستی، با توجه به نوع پوست تفکیک شده‌اند و تنها کافی است تا تایپ پوست خود را بشناسید.

سخن پایانی

به‌عنوان یک خانم و یا حتی آقا، باید از سن جوانی به فکر حفظ زیبایی پوست خود باشید. اگرچه معیارهای زیبایی شناختی شاید به فیزیک و جسم ختم نشود، اما یک پوست شاداب در سن میان‌سالی می‌تواند اعتماد به نفس بالایی برایتان به ارمغان بیاورد. در میان همه محصولات مراقبتی پوستی‌ای که در بازار وجود دارد، کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده از مهم‌ترین موارد مراقبتی پوست به شمار می‌روند. هر دوی این موارد به حفظ رطوبت و درنهایت جوانی و درخشندگی پوست کمک می‌کنند. به این نکته دقت کنید که قبل انتخاب یک محصول مراقبتی پوستی، حتما باید نوع پوست خود را بشناسید. پیشنهاد میکنیم مطلب کنترل چربی پوست را حتما مطالعه بفرمایید.

نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات :
مطالب بیشتر