آرایش مناسب در محل کار: چطور در محیط اداری شیک و آراسته باشیم

آرایش مناسب محل کار
08 اسفند، 1402
به این مطلب امتیاز دهید

وقتی نام آرایش را به زبان می‌آوریم، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، آرایش‌های خیلی سنگین و غلیظ است. اما آرایش مناسب در محل کار با آرایش‌های روزمره متفاوت است. دقت کنید که یک آرایش ساده می‌تواند جلوه شیک‌تری به شما دهد. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب لوازم آرایشتان این است که همه آیتم‌های آرایشی را ضدآب و باکیفیت انتخاب کنید تا ماندگاری آرایشتان را بالاتر ببرید. به‌طورکلی آرایش محیط کار باید بسیار لایت و در حین حال ظریف باشد. هرگز سلامت پوست خود را پشت گوش نیندازید. سلامت پوست خود را می‌توانید با انجام پاک‌سازی تامین کنید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم قدم‌به‌قدم شما را به‌سوی یک آرایش محیط کار شیک سوق دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

آرایش مناسب محل کار

چطور در محیط اداری آرایش زیبا و نامحسوس داشته باشیم

خانم‌ها همیشه به آراسته و زیبا بودن علاقه‌مندند. اگرچه آرایش‌های بسیار زیاد مناسب محل کار نبوده و البته ربطی به آراستگی نیز ندارد، اما داشتن یک آرایش ملایم می‌تواند زیبایی شما را در لباس کار دوچندان کند. در این میان انتخاب نوع لوازم آرایش و البته استفاده از تکنیک صحیح کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. ما در ادامه به چند نکته کلیدی برای داشتن یک آرایش محیط کار شیک اشاره کرده‌ایم.

داشتن پوست سالم برای آمادگی پوست جهت آرایش مناسب در محل کار

همواره به این نکته دقت کنید که داشتن یک پوست سالم و درخشان، از آرایش کردن مهم‌تر است و زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همواره پوست خود را پاک‌سازی کرده و از کرم‌های مراقبتی روزانه استفاده کنید. این کار باعث از بین رفتن سلول‌های مرده شده و به زیباتر جلوه دادن آرایشتان نیز کمک می‌کند. استفاده از تونرهای پاک‌کننده بسیار پیشنهاد می‌شود.

آرایش مناسب محل کار

آبرسانی و مرطوب کردن پوست

قبل از اینکه یک آرایش محیط کار جذاب داشته باشید، بهتر است به فکر لطافت پوستتان باشید. شما برای آرایش نیاز به کرم‌های سنگین و گریم ندارید. تنها کافی است تا از سرم های آب‌رسان، کرم‌های آب‌رسان و درنهایت یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. این مراحل درخشندگی و زیبایی خاصی به پوستتان خواهد داد.

استفاده از پرایمر

در این مرحله نوبت پرایمر است. پرایمر منافذ باز پوست را بسته و جلوه مرتب‌تری به آرایشتان خواهد داد. پرایمرها انواع مختلفی دارند و قبل از خرید باید به نوع پوست خود دقت کنید. برای مثال اگر پوستتان لک و پیس زیادی دارد از پرایمرهای رنگی استفاده کنید و اگر پوست چربی دارید از پرایمرهای مات کننده استفاده کنید ولی اگر پوست خوب و معمولی دارید می‌توانید از پرایمرهای درخشان کننده که جلوه خیس و روغنی به پوستتان می‌دهد استفاده کنید. البته برای آرایش محیط کار استفاده از پرایمر ضروری نیست. این مورد تنها به ب نقص دیده شدن پوستتان کمک می‌کند.

استفاده از CC کرم و  BB‌ کرم برای داشتن آآرایش مناسب در محل کار

اگر فردی هستید که دارای لک‌های پوستی زیادی هستید، و نیاز به کرم پودر دارید، بهترین انتخاب برای آرایش محیط کار استفاده از CC کرم و  BB‌ کرم است. این نوع کرم پودر بافت بسیار سبک و مخملی‌ای داشته و بسیار مناسب استفاده روزانه و مخصوصا محل کار است. دقت کنید کرم پودری را انتخاب کنید که بسیار نزدیک به رنگ پوست خودتان باشد. برای آرایش محیط کار باید از استفاده از کرم‌پودر سنگین و غلیظ خودداری کنید.

استفاده از کانسیلر

اگر همچنان دوست دارید آرایشتان شکیل‌تر به نظر برسد، استفاده از یک کانسیلر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دقت کنید که کانسیلر باید رنگی در راستای رنگ کرم پودر داشته باشد. کانسیلر را به نواحی تیره پیشانی و چانه و حتی روی بینی خود کشیده و آن را با کمک یک اسفنج محوکنید تا با کرم پودر یکی شود. به هیچ عنوان در استفاده از کانسیلر زیاده‌روی نکیند. اگر زیر چشم سیاهی دارید بهتر است آن را با پرایمر رنگی یا کرم دور چشم محو کنید تا آرایش ملایم و سبکی داشته باشید.

مرتب کردن ابرو راه داشتن آرایش مناسب در محل کار

مرتب بودن ابرو در زیبایی کلی چهره و آراستگی نقش بسزایی دارد. مخصوصا اینکه شما باید تایم زیادی را در محل کار خود بمانید و امکان نامرتب شدن ابرو وجود دارد. توصیه ابتدایی ما انجام لیفت طبیعی ابرو است. این کار را هم در مراکز آرایشی و هم در منزل با لوازم آرایشی مثل ژل یا صابون ابرو می‌توانید انجام دهید. اما اگر قصد دارید رنگ خاصی به ابروی خود دهید، استفاده از سایه‌های پودری را برای پر کردن جاهای خالی ابرو و رنگ دادن به آن پیشنهاد می‌کنیم. برای تتو ابرو هم بهتر است از انواع بلید و شید ملایم استفاده کنید و دور تتوهای ماژیکی را خط بکشید. ابروهایی که به صورت ماژیکی تتو می‌شوند، آرایش ملایم را هم غلیظ و تند نشان می‌دهند.

خط چشم ظریف

نمی‌شود این موضوع را انکار کرد که کشیدن خط چشم، چهره را دگرگون می‌کند. اما کشیدن خط چشم‌های پررنگ و کلفت اصلا مناسب محل کار نیست. روی قسمت انتهایی پلک دقیقا زیر مژه‌ها یک خط چشم نازک و ظریف تا انتهای پلکتان ادامه دهید. این خط چشم اگرچه محو است اما چشمتان را درشت‌تر نشان می‌دهد. اگر هم می‌خواهید یک آرایش ملایم را برای همیشه روی صورت خود داشته باشید، تتو بن مژه یکی از مواردی است که بسیار پیشنهاد می‌شود. مخصوصا افرادی که بور هستند یا مژه‌های کم پشتی دارند، تتو بن مژه برایشان نقش یک معجزه را ایفا می‌کند.

استفاده از ریمل سبک

دقت کنید که ریمیل‌های حجیم کننده و بسیار سنگین اصلا مناسب آرایش محل کار نیستند. ریمل خود را از بین ریمل‌های ضد آب و سبک انتخاب کرده و یک لایه نازک از ریمل روی مژه‌هایتان بزنید. ضد آب بودن باعث می‌شود تا شما با خیال راحت تا مدت زمانی که در محل کارتان هستید، از سیاه نشدن زیر چشمتان مطمئن باشید. البته اگر جز عزیزانی هستید که حوصله آرایش ندارند می‌توانید از اکستنشن‌های مژه کلاسیک و ملایم استفاده کنید تا نهایتا ماهی یک بار برای ترمیم مراجعه کنید و در طول یک ماه زحمت ریمل کشیدن هم به خود ندهید.

انتخاب رژ لب

درنهایت رژ لب مهم‌ترین آیتم آرایشی در محل کار است که باید با احتیاط بیشتری انتخاب شود. رنگ رژ لب نباید از بین رنگ‌های جیغی مثل قرمز انتخاب شود. یک رژ لب مات با رنگ نود بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رژلب‌هایی را خریداری کنید که ماندگاری بالاتری داشته و مجبور نباشید در محل کار آن‌ها را تمدید کنید. البته اگر طرفدار تینت و بالم لب باشید می‌توانید ظاهر جوان‌تری به چهره خود بدهید.

آرایش مناسب محل کار

نکات کلیدی در آرایش محل کار

در قسمت قبل کمک کردیم تا آرایش محل کار مناسبی داشته باشید. همچنین می‌توانید در مطلب آرایش کره ای با یک نوع سبک آرایش لایت نیز آشنا شوید. در حالت کلی بهتر است به این نکات دقت کنید:

  1. آرایش‌های خیلی رنگی و غلیظ اصلا مناسب محل کار نبوده و باید یک آرایش لایت و سبک داشته باشید.
  2. مطمئن شوید از لوازم آرایش باکیفیت و با ماندگاری بالا استفاده می‌کنید.
  3. لوازم آرایش ضد آب بهترین انتخاب برای شما هستند؛ چرا که در صورت تعریق هم‌ تغییری در آرایشتان ایجاد نخواهد شد.
  4. سعی کنید قبل از آرایش به سلامت پوست و بدنتان دقت کنید. سالم بودن اهمیت بالاتری نسبت به آرایش کردن دارد.
  5. به طور منظم در منزل و یا مراکز مراقبتی، پوستتان را پاک‌سازی کنید.
  6. به‌اندازه کافی آب بنوشید و حتما از کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کارها از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  7. همواره پدهای پاک‌کننده با خود به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

آرایش محیط کار در حالت کلی نباید خیلی غلیظ و سنگین بوده و تنها باید درنهایت زیبایی‌های چهره‌تان را پررنگ‌تر کند. سلامت پوست در درجه ابتدایی اهمیت قرار دارد. هرچه پوست سالم‌تری داشته باشید، درنهایت آرایشتان نیز زیباتر خواهد بود و شما حتی به استفاده از کرم پودر نیاز نخواهید داشت. بهتر است پاک‌سازی پوست را در اولویت قرار دهید.

نظر شما

نشانی Email شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات :
مطالب بیشتر